wonderful-dales-en-lakes.reismee.nl

Naar grasemere was erg leuk

Vanmorgen weer een prima engels ontbijt gehad ,genoeg om tot 14.00 vol te zitten. We zijn eerst naar Grasmere gereden 10 min vanuit ons verblijf. Het weer was net nog een beetje regenachtig na een hele nacht geregend te hebben. Erg leuk dorpje met een winkeltje vol met puzzels. Daarna zijn we naar een parkeer plaats gereden aan het Rydal water voor een wandeling langs het water,was erg mooi daar. Inmiddels was het 13 45u.We zijn hierna naar Coniston gereden waar een goed restaurant moet zijn The Bluebird Cafe was ook prima met een mooi uitzicht. Ik wilde weleens zien zo een uitgestrekte lengte aan water. Want er is vroeger hier iets gebeurd.

Fatale crash

Op 4 januari 1967 verongelukt Campbell tijdens zijn zoveelste recordpoging op Coniston Water. Campbells laatste woorden kwamen via de radio:

"I can't see much, the water's very bad indeed... I'm getting a lot of bloody row in here... I've got the bows up... I've gone..."[1]

De romp van de K7 noch Campbells lichaam werden gevonden. In die tijd was men technisch nog niet toegerust om een berging uit te voeren in een zeer diep meer.

We waren 16.30 weer thuis even uitrusten om 18.00 hadden we gereserveerd voor het avond eten,

was ook erg goed.

Na het avondeten een stuk gewandeld aan het Thirlmere we zitten daar immers vlakbij.

Even een wandeling voor de spijsvertering totaal vandaag 14.500 stappen.

Kortom genoeg gedaan was immers ook prima weer verder zonnig wolkje 22 graden.